zondag 27 november 2016

Logeren bij tante Ruth


 Of het paste dat neefje Mauro eens kwam logeren? 
Niets in de agenda dus met héél véél plezier!

Wat een flinke jongen! Hij eet en slaapt goed maar vooral ...
wat is hij rustig! 
Hij kijkt, observeert, brabbelt, ... 
kortom we hadden er amper extra werk bij.  
Maar een baby blijft een baby en die moet natuurlijk verzorgd worden. 

Mama Mauro gaf al eens aan dat zijn verzorgmatje-on-the-go wat klein werd.
Dat waren we niet vergeten en op het Stoffenspektakel in Aalst kocht ik geplastificeerd katoen.
Wat een keuze was er daar trouwens!
Een volgende keer neem ik er extra mee. ;-)

Nu het verzorgmatje-on-the-go hier was, kon ik makkelijk de maten opnemen en aan de slag gaan. 
Kleine Mauro keek toe vanuit zijn relax en vond de geluiden van de naaimachine heel fijn!

Ik moest heel creatief zijn met mijn hoeveelheid geplastificeeerd katoen en kwam net te kort om het matje volledig af te werken. 
Gelukkig had ik van dezelfde stof nog een katoentje gekocht. 
Ik werkte het deeltje waar zijn hoofd ligt af in gewoon katoen en 
voorzag daar een voering in zachte stof. 

Ik zorgde ervoor dat de maten klopten zodat, als je het opvouwt, 
het matje precies past in de zijzak van zijn verzorgtas. :-)

Mauro vond het leuk en speelde verstoppertje met zijn matje!

Tot een volgende keer, Mauro!
Als je dan komt, mag je bij Emma op de kamer slapen. Ieder om zijn beurt ;-)



Stof: Origami animals by Poppy
Stoffenspektakel Aalst - kraam: stoffendienst.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten