vrijdag 12 augustus 2016

Schattig babyjasje

 Al die mogelijkheden, al die leuke stofjes,al die knappe patronen en je hebt amper stof nodig om te naaien voor kleintjes!
Waarom ben ik niet vroeger beginnen naaien? Ik heb het me al vaak afgevraagd! 
Maar niet getreurd... er zijn voldoende kleine kapoenen in mijn omgeving die ik met plezier verwen... of beter gezegd hun ouders ;-)

Toen ik, een hele tijd geleden, het ondertussen alom gekende boek 'Zo geknipt' cadeau kreeg, viel het babyjasje me direct op. Een paar maanden geleden, toen mijn schoonzus nog zwanger was, kocht ik de uiterst zachte voeringstof en de papieren bootjes stof in tricot... met het oog op zo'n jasje.
En ja, eindelijk werden de stoffen verwerkt! Gisteren had ik namelijk een naaidate met een vriendin die het jasje al gemaakt had en haar patroon mee had. Hoeraaaaaa! Dat bespaarde me heel wat tijd...wat ik geweldig vind. Het was trouwens heel gezellig: naaien, tetteren, een theetje, ... kortom voor herhaling vatbaar!






De jas werd afgewerkt met kamsnaps en kreeg een lusje om makkelijk aan de kapstok te kunnen hangen tussen al die grotemensenjassen!

Ik kijk er al naar uit om mijn jongste neefje in het jasje te zien en te fotograferen :-)
 


Patroon: Babyjas uit 'Zo geknipt (1)'
Zachte voeringstof vond ik bij Toverstof (voorheen Stoffen Christine) in Destelbergen. 
Stof papieren bootjes: (vermoedelijk) Stoffen van Leuven in Schellebelle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten