maandag 1 februari 2016

Gezellig onder het deken

Ooooh zo'n dekentje, net als je voor mama maakte, is echt wel fijn. Daar zou je me wel een plezier mee doen. Nochtans maak ik niets op bestelling en dat weet ze...maar ze weet ook dat cadeautjes een uitzondering vormen. En laat het nu net nieuwjaarstijd zijn en dus ook wel cadeautjestijd. 

Het moet gezegd worden; mijn kinderen hebben beiden een schat van een meter en een peter. We hebben een goede keuze gemaakt en zijn daar nog steeds blij om.
Dus toen Emma hoorde wat op het lijstje van haar meter stond, liet ze duidelijk haar voorkeur merken. Een dekentje zou het worden en mama zou het naaien. 

Na schooltijd passeerden we in Destelbergen in haar stoffenwinkel en Emma kreeg, de niet zo eenvoudige taak, om te combineren. Ze wist vrij snel wat ze wou en kreeg aan de kassa complimenten over haar geslaagde keuze. *Zie je haar al glunderen?*

Het knusse dekentje kwam al meteen van pas want op de ochtend van het peter-en meternieuwjaarsfeest werd meter ziek en moest ze dus verstek geven. Gelukkig is er  skype want zo kon meter op afstand volgen hoe de nieuwjaarsbrief voorgelezen werd en kon ze virtueel haar cadeau openmaken. 

Hopelijk volgen er ook nog vele gezellige momenten met het dekentje zodat het deken niet geassocieerd wordt met ziek zijn.  








Tot slot wil ik jullie toch verklappen dat het mijn laatste naaisel is met mijn oud labeltje.
Ik zit namelijk vol ongeduld te wachten op een pakketje uit Turkije :-)
Zo spannend!


Stof: Blowballs van Soft Cactus,
Fleece en paspel,
 ik vond het allemaal bij Stoffen Christine in Destelbergen. 



2 opmerkingen: