zondag 21 september 2014

Tevreden met de test

Al heel lang wil ik zelf eens een ontwerp maken. Tekenen is nochtans niet echt mijn ding, maar waar een wil is, is een weg. Op basis van een bestaande t-shirt tekende ik een heel eenvoudig patroon. De mouwtjes zoomde ik om volgens de werkwijze van een naaivriendin. Tweemaal omzoomen naar binnen, dan dicht tegen de mouw stikken en tot slot de stof aan de mouw wat uittrekken en klaar is kees.

Uiteindelijk is dit slecht een testversie. Ik kocht deze week een voorraad stoffen bij een Gentse ontwerpster. De stoffen zijn prachtig! Te prachtig om iets mee uit te testen daarom nam ik een tricootje uit mijn stoffenbak. Ook heel mooi, maar net iets minder duur ;-) 






Met eigen label :-) 
Stof: Stenzo ( Stoffen van Leuven )

Bij mijn volgende versie maak ik het model wat breder want het is geen tricot en de halsopening iets smaller. Nu maar wachten tot ik terug tijd heb om te naaien! 


2 opmerkingen: