maandag 18 augustus 2014

Feest in de klas!

Het nieuwe schooljaar komt er aan en leerkrachten vliegen er dan vol goede moed terug in. Elk jaar hebben ze nieuwe ideeën om het nog fijner te maken in hun klas. Aangezien ik niet meer voor de klas sta, vond ik het super om samen met mijn vriendin aan de slag te gaan.

Het centrale thema van vandaag was feest! Inderdaad ...  de jarigen zullen feestelijk gevierd worden in het tweede leerjaar.

Ideetjes deed ze op bij Pinterest en ondertussen is die app ook voor haar al een vertrouwde plek :-)

Met veel plezier hielp ik met het uitvoeren van haar ideeën. We maakten 2 verjaardagskronen om de rugleuning van een stoel te versieren. We gebruikten grote vellen vilt met een dikte van 3 mm (De Banier) zodat de punten mooi recht blijven staan. De kroontjes vonden we ook in De Banier. De andere figuurtjes hadden we allebei nog liggen. Om alles te bevestigen werkten we met het lijmpistool, velcro en mijn naaimachine.

Op de achterzijde komen er nog letters met hoera of jarig, maar dat zal voor een volgende keer zijn.




Met de overschot van de vilt, maakten we nog een kroon. Het cijfer kan aangepast worden naargelang de leeftijd ( lang leve de velcro ). Alle cijfers zijn voorhanden dus kan de kroon ook gebruikt worden voor de kampioen van de tafel van 5 of 9 of ... Kortom mogelijkheden genoeg!


Ik spring dit jaar zeker eens binnen in haar klas als er een jarige is :-)

Het was een heel geslaagde crealieve dag! 





3 opmerkingen:

  1. Mooie kronen! De kindjes zullen blij zijn. :) Ik heb onlangs ook een stoelkroon genaaid. De kroon is te zien op volgende blog : madebylot.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een ideetje dat ik de kindjes hun juf moet voorleggen!!! Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen