zondag 20 juli 2014

Ontspannen op reis

Op vakantie naar Denemarken... het is eens wat anders dan naar Frankrijk.
het eerste verschil was het maken van de valiezen. Wat nemen we mee? Lange broek, fleece, regenjas, stapschoenen, ... en misschien toch ook wel een short en een topje. Je weet maar nooit.

De rit naar het noorden is alvast super; amper file en goede wegen. Dit is zeker een pluspunt!

Onderweg heel wat mooie bruggen gepasseerd en veel water. Zalig vind ik dat!

Aangekomen staat al de eerste activiteit op het programma (op vraag van de mannen) ...supporteren voor onze Duivels. Al heeft het niet geholpen :-(  Ik ben absoluut geen voetbalfan maar ze slaagden er toch maar in om mensen samen te brengen op een positieve manier. Wat ik dan wel heel leuk vind!


Ons huisje ligt aan de kust, we verblijven in namelijk op het eiland Romo. Romo met telkens een streepje door de o :-) De kustlijn hier is een natuurreservaat waardoor we niet tot aan het water kunnen, maar het is er wel heerlijk rustig.


Gezellig op wandel langs het natuurreservaat.

Even verder ligt er een immens uitgestrekt strand waar je met de auto op mag!?! Dat vond ik echt absurd. Maar het is er de gewoonte; de mensen keken zelfs raar toen we de eerste keer onze auto aan de kant van de weg parkeerden. Je zag ze denken...rare toeristen ;-) Op het strand is het trouwens nog tussen de 1 à 3 km wandelen of rijden naar de vloedlijn.






Tiens, een fleske op het strand ;-) Ja, 30+ en mijn eerste strandfeestje. Moet zeggen dat dat spontane feestje één van de topmomenten was. 

Op één van onze wandelingen een strandje gevonden waar ( op dat moment ) niemand was. Genieten!





Het was een heel ontspannen vakantie in heel goed gezelschap waar we de fleece en jeans niet nodig hadden. We hadden uitzonderlijk veel geluk met het stralende weer. Gelukkig had ik op het laatste nog zonnecrème meegenomen en mijn hoed. Wat had ik zonder gedaan...was nu al verbrand. 

We trokken een dagje naar Legoland tot groot plezier van de kinderen. 




Na een weekje aan de kust trokken we naar Kopenhagen voor een citytrip. Tijd voor ontspanning maar dan op een ander vlak. Stad verkennen, paleizen bezocht, genoten van de wisseling van de wacht, de (letterlijk) kleine zeemeermin bezocht; eens gek gedaan en uiteraard mocht een (weliswaar immens duur) terrasje niet ontbreken. 








Zoals je ziet, regende het in Kopenhagen 2 dagen maar gelukkig was onze laatste dag heel zonnig!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten